TERIMA KASIH KEPADA USAHAWAN-USAHAWAN YANG HADIR PADA TAKLIMAT TEMPOH HARI DAN SEMOGA AKAN TERUS BERJAYA...PADA ANDA YANG TIDAK DAPAT HADIR DAN INGIN MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN..HUBUNGI SAYA..REBUTLAH PELUANG KEEMASAN INI..MENCARI REZEKI YANG HALAL

PESANAN HIKMAH ULAMA BESAR PROF DR HAMKA

'Peluang yang besar itu datang secara tiba-tiba..datang tidak menentu masa...datang di saat kita kesempitan atau kesusahan.Nilailah peluang itu dengan secara bijaksana.Rebutlah peluang yang besar itu,kerana peluang yang besar itu boleh berlalu tiba-tiba.JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU'>

TRIBOLOGY CONFIRMED

Tribology is the branch of science and technology concerned with interacting surfaces in relative motion, friction, wear, and lubrication.

Monday, October 10, 2011

JTX TURBO EXTREME 1000


JTX MOTOR OIL merupakan satu produk yang di akui akan kehebatannya di seluruh dunia..
[ certified by : API/SAE/ACEA/COMMINS/Global DHD-1/Volvo VDS -3 ]
Di Malaysia ianya telah di akui akan kehebatan nya di dalam menjaga jangka hayat enjin..Menjimatkan Penggunaan Petrol sehingga 10% -20%...Meningkatkan Kuasa Enjin 20%- 30%..
SESUAI UNTUK SEMUA JENIS KENDERAAN
KEHEBATAN JTX 1000 MOTOR OIL

-Tahan tekanan lampau&menangkis hakisan pada enjin
-meningkatkan kuasa enjin
-Formulasi EP/-Membolehkan pergerakan enjin yang lebih stabil & senyap
-Mengurangkan penggunaan bahan bakar seperti petrol & gas
-Menghakis bahan-bahan berasid yang terbentuk pada permukaan keluli dalam enjin
-MENGEKALKAN PELINCIRAN TERBAIK BAGI PERMUKAAN KELULI YG BERSENTUH











FAKTA MENGENAI MINYAK PELINCIR ( MINYAK HITAM )
MINYAK pelincir atau lazim disebut minyak hitam (walaupun tidak berwarna hitam) cukup penting bagi membolehkan enjin berfungsi dan kereta boleh bergerak dengan lancar. Selain menggerakkan komponen dalam enjin seperti omboh dan bebola besi, ia juga bertujuan menyejukkan geseran kepada silinder dengan mengasingkan udara panas ke bahagian lain.Penggunaan minyak pelincir juga mengelakkan komponen enjin berkarat selain memendapkan bahan bakar. Oleh kerana terlalu lama minyak pelincir itu digunakan, ia akan menjadi kotor akibat bahan bakar dalam enjin termasuk percampuran dengan air.



Lazimnya, Adalah lebih baik jika minyak hitam dikeluarkan sehingga titisan terakhir.Anda juga disyorkan supaya mengeluarkan minyak pelincir lama untuk diganti ketika enjin masih panas. Ini kerana pada masa itu, minyak pelincir akan bercampur komponen kekotoran bahan bakar yang perlu dihapuskan ketika minyak pelincir itu disalurkan ke luar.Jika enjin kereta tidak cukup panas ketika anda bercadang menukar minyak pelincir, eloklah dihidupkan enjin itu untuk beberapa minit terlebih dulu.Sementara itu, sekiranya sebelum ini anda sudah menukar minyak pelincir tetapi apabila diperiksa kelihatan kotor, keadaan itu mungkin tidak berpunca daripada minyak.Keadaan itu mungkin berpunca daripada beberapa faktor terutama bagi enjin yang masih baru atau bahagian enjin yang baru diganti seperti dinding silinder atau omboh.
Masalah itu berlaku mungkin akibat proses penyesuaian bahagian terbabit menyebabkan berlaku kehausan sehingga minyak pelincir akan mengandungi serbuk logam.Apabila keadaan itu berlaku, proses penggantian minyak berkenaan terjadi dalam tempoh singkat menyebabkan ia menjadi hitam dan kotor lebih cepat berbanding dalam keadaan biasa.Jika keadaan itu berlaku anda tidak perlu bimbang dan tukarlah minyak berkenaan bagi melancarkan perjalanan kenderaan anda.Ini kerana minyak pelincir berfungsi bagi membersihkan permukaan dinding silinder daripada oksida, karbon dan kerak yang terjadi hasil pembakaran dalam bahagian berkenaan.Jadi, di samping mencairkan sebarang pemejalan minyak, ia turut membawa kotoran yang ada di dalamnya dan membersihkan bahagian berkenaan. Jadi, apabila sudah kotor, minyak itu perlu diganti baru dengan segera untuk mengelakkan kerosakan pada bahagian enjin.


JTX TURBO merupakan minyak pelinciran yang telah di perakui akan keberkesanan nya terhadap semua jenis kenderaan.Dengan menggunakan TRIBOLOGY formula minyak ini mampu menjaga enjin kereta.JTX 1000 motor oil ini maksimum jarak penukarannya adalah 10,000km..Kepada pengguna yang masih ragu-ragu akan kehebatan minyak JTX1000 ini..kami bersedia untuk memberikan pengalaman yang tidak mungkin pernah di alami ketika anda membeli minyak pelincir anda ketika ini.Hubungi kami untuk melihat sendiri bagaimana ujian minyak pelincir JTX1000 di lakukan di depan anda.



RASAI SENDIRI PENGALAMAN MELIHAT BAGAIMANA MINYAK PELINCIR JTX1000 BERFUNGSI DAN BANDINGKAN MINYAK PELINCIR KAMI DENGAN MINYAK PELINCIR KESUKAAN ANDA SELAMA INI.
MENGAPA PERLU MEMILIH JTX TURBO EXTREME..???

Kilang pelincir palsu disita
2010/04/BERITA HARIAN
KAJANG: Sebuah kilang haram memproses minyak pelincir palsu menggunakan pelbagai jenama antarabangsa terkenal seperti Pennzoil dan Shell terbongkar dalam serbuan di Balakong dekat sini, semalam. Operasi yang disertai 50 anggota penguat kuasa dari Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), Jabatan Alam Sekitar (JAS), Kastam Diraja Malaysia dan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) itu turut menyita kilang terbabit.
Ketua Unit Perancangan Korporat dan Perhubungan Awam MPKj, Shariman Md Nor, berkata premis itu dipantau seminggu lalu berdasar aduan lebih lima pengguna yang mendakwa kenderaan mereka rosak selepas menggunakan minyak pelincir dibekal kilang terbabit.
“Siasatan mendapati premis terbabit beroperasi secara haram, tidak berlesen dan mendirikan bangunan tanpa kebenaran MPKj. “Produk dihasilkan pula dipercayai daripada bahan sisa minyak terpakai, selain tidak menyimpan dan melupus produk dengan betul,” katanya di sini, semalam. Sementara itu, jurucakap JAS berkata, pemilik premis terbabit menjadi pembekal tidak berlesen dan tidak mengikut standard serta piawai ditetapkan, di samping sampel minyak diambil bagi mengenal pasti kandungan. “Jika sabit kesalahan boleh didenda maksimum RM500,000 dan penjara lima tahun,” katanya.



No comments:

Post a Comment